III Powiatowy Otwarty Turniej gry w karty 3-5-8
REGULAMIN UCZESTNICTWA
III POWIATOWY OTWARTY TURNIEJ w grę 3-5-8
Pisz, 22 marca 2009 r.
I.
Cel imprezy:
1.
Integracja społeczność powiatu Pisz.
2.
Atrakcyjne spędzenie wolnego czasu.
3.
Popularyzacja gry karcianej,
rozwijającej zdolność logicznego myślenia.
4.
Wyłonienie najlepszych graczy w
powiecie.
II.
Organizatorzy:
-
Urząd Miejski w Piszu,
-
Miejsko-Gminny Ośrodek Sportu i
Rekreacji w Piszu,
-
Piskie Towarzystwo Brydża Sportowego
PISA w Piszu,
-
Kierownik zawodów: Jerzy Malczyk,
-
Sędzia Główny: Wiktor Augoff.
III.
Termin i miejsce zawodów:
1.
Impreza odbędzie się w Starym Ogólniaku
w Piszu, ul. Sikorskiego w dn. 22 marca 2009 r.
2.
Godzina rozpoczęcia zawodów 1000.
3.
Biuro zawodów czynne w dniu imprezy od
godz. 900.
IV.
Warunki uczestnictwa w zawodach.
1.
Impreza ma charakter otwarty.
2.
Prawo uczestnictwa mają wszyscy chętni.
3.
Warunkiem uczestnictwa w imprezie, jest
dokonanie telefonicznego lub osobistego zgłoszenia w M-GOSiR w Piszu do 20.03.2009
oraz potwierdzenie w dniu zawodów.
V.
Nagrody:
1.
Puchary za miejsce I, II, III oraz dla
najlepszej kobiety.
2.
Przewidziane są nagrody rzeczowe od I-go
miejsca aż do wyczerpania nagród. Pierwszeństwo w wyborze nagrody ma zawodnik,
który zajął wyższe miejsca
w punktacji ogólnej.
3.
Opłaty startowe od uczestników Turnieju
po 10 zł, młodzież ucząca się oraz emeryci
i renciści 5 zł.
VI.
Program minutowy:
1000 Zakończenie zapisów.
1015 Otwarcie zawodów.
1020 Losowanie
I rundy.
1030 Rozpoczęcie
I rundy.
1200 Zakończenie
I rundy.
1210 Rozpoczęcie
II rundy.
1345 Zakończenie
II rundy.
1350-1415 przerwa
obiadowa
1420 Rozpoczęcie III rundy.
1600 Zakończenie III rundy.
1620 Zakończenie zawodów, wręczenie
pucharów, nagród rzeczowych.
VII.
Przepisy gry.
1.
Rozpoczęcie gry zaczyna się od losowania
zdającego. Zdającym zostaje gracz, który wyciągnie najstarszą kartę. Gracz,
który wyciągnie drugą najstarszą kartę obiera kozyr. Ustala się starszeństwo
kolorów przy tych samych figurach bądź blotkach: pik, kier, karo, trefl.
2.
Każdy uczestnik rozgrywanej partii na
sześć + rozdań tj. 4 kolory oraz bez lew i bez atu.
3.
W przypadku grania bez lew osoba
rozgrywająca ma limit 3 lew do wzięcia, rozdający – limit 8 lew.
4.
Jeżeli nie mamy karty do zagranego
koloru musimy dołożyć kozyra. Nie ma obowiązku przymusowego przebijania
zagranej karty przeciwnika, dotyczy to również koloru atutowego.
5.
Każdy z uczestników rozgrywa 3 partie.
6.
Za zwycięstwo w każdej partii zawodnik
zdobywa tzn. „duże punkty” za I m-ce 3 pkt., za II m-ce 2 pkt., za III m-ce 1
pkt.
7.
Zwycięzcę turnieju zostaje gracz, który
zdobędzie największą ilość „dużych punktów”. W przypadku uzyskanej równej
ilości „dużych punktów” przez kilku lub kilkunastu graczy, o kolejności
decyduje ilość „małych punktów” a następnie największa ilość punktów zdobytych
w jednej z trzech partii.
8.
Kozyra obiera się z 6 (sześciu) kart.
9.
Wymianę kart odbywa się w następujący
sposób:
a)
Pierwszą kartę od przeciwnika wymienia
gracz, który musi zebrać największą ilość lew.
b)
Gracze nie wymieniają kart, gdy grany
jest wariant „bez lew” lub „bez atu”.
c)
Oddający oddaje kartę najwyższą w danym
kolorze, jeżeli takiej nie posiada, zwraca kartę którą otrzymał.
d)
Jeżeli oddający otrzymuje kozyr może
oddać dowolną kartę.
e)
Wymiana kart odbywa się na stole,
włożenie kart do ręki następuje dopiero gdy zawodnik wymieniający otrzymał
karty we właściwym kolorze.
f)
Mus pokazywany jest po wymianie kart,
gdy gramy warianty: pik, kier, karo i trefl.
10.
Kary za zagranie, wymianę niewłaściwej karty,
nie odłożenie 4-ch kart przed rozgrywką: -8, +4, +4.
11.
Po upływie czasu rozgrywanie partii jest
ona zakończona i spisywany jest aktualny wynik.
12.
Wszelkie spory rozstrzyga Sędzia Główny.
13.
W trakcie zawodów obowiązuje zakaz
palenia oraz spożywania napojów alkoholowych.
Sędzia Główny
Wiktor Augoff